Opakowanie każdego produktu ma niewątpliwy wpływ na sprzedaż. Wszystkie te produkty, które są sprzedawane w ładnych i bardzo dopracowanych opakowaniach, sprzedają się zdecydowanie lepiej, niż te produkty, które mają bardzo słabe wizualnie opakowania. Firmy doskonale o tym wiedzą, więc starają się dołożyć wszelkich starań, żeby ich projekt opakowania wyglądał fachowo.
Jeśli opakowanie przyciąga uwagę, to istnieje większe prawdopodobieństwo, że klient w sklepie zechce na to opakowanie zwrócić uwagę i kupić produkt.
To bardzo ważna kwestia, dlatego że opakowania produktów mają oczywisty wpływ na sprzedaż. Klienci dzisiaj mają do wyboru wiele rozwiązań w sklepach, często zwracają uwagę na opakowania, bo to one odróżniają poszczególne produkty od siebie. Jeżeli już opakowanie nie jest atrakcyjne, nie przyciąga sugestie, to klient takiego produktu nie kupi. Projekt opakowania jest więc kwestią zasadniczą w momencie, gdy wypuszczamy na rynek nowy produkt. Zanim zaczniemy się zastanawiać nad kwestią promocji i kanałem promocji tego produktu, pierwszą i najważniejszą sprawą jest to, aby zdecydować się na zaprojektowanie dobrego opakowania. Na tym nie wolno oszczędzać i to zarówno, jeżeli chodzi o pieniądze, jak i o czas. Opakowanie powinno mieć niewątpliwy wpływ na jakość produktu w oczach klientów. Wręcz słabszej jakości produkt obroni się, jeżeli projekt opakowania tego produktu będzie atrakcyjny. Zrobiono już wiele badań dotyczących wpływu opakowania na sposób dystrybucji konkretnych produktów i nie ulega wątpliwości, że im lepsze opakowanie, tym sprzedaż w każdym momencie była wyższa.
Warto zobaczyć: zobacz tu